MENU,

Szukaj na tym blogu

piątek, 12 czerwca 2015

domowy dżem z truskawek i rabarbaru.





Do domowych, letnich przetworów zabierałam się od 2 lat. Zawsze zanim się zorientowałam był już koniec sezonu na letnie owoce. Jedyne co mi się udało to zamknąć w zimę piękne, pomarańczowe puree z pieczonej dyni w słoiki, tak na wszelki wypadek gdyby w jakiś pochmurny, letni wieczór naszła mnie ochota na słoneczny krem z dyni. 
Moja kuchnia wygląda jakby w nią uderzyła bomba, nie obyło się bez poparzeń podczas mojej dwugodzinnej walki. Jednak te 6 słoiczków własnoręcznie wykonanego dżemu bez konserwantów wynagrodziło mi wszystkie szkody. Szczególnie gdy w pewien zimny poranek otworze słoiczek do domowego chleba i znowu poczuje lato. Dżem wykonałam na podstawie przepisu Davida Lebovitza, jednak zmniejszyłam znacznie ilość cukru, mimo tego dżem jest baaaardzo słodki. Jeśli wyjdzie za rzadki można go zagęścić mąką ziemniaczaną lub agarem, jeszcze dzisiaj przepis na bułki, które będą idealnie pasować do łyżeczki tego letniego, czerwonego dżemu.

Smacznego, warto!




Składniki na 6 małych słoiczków :
- 1 kg rabarbaru
- 0,5 kg truskawek
- 0,5 kg cukru białego
- 250 ml soku jabłkowego
- sok z 1 cytryny

Rabarbar i truskawki myjemy, obieramy, z truskawek usuwamy szypułki.
Rabarbar kroimy na kawałki o długości 2 cm, truskawki na pół.
Wkładamy do dużego garnka, dodajemy wszystkie składniki, gotujemy około 10 min na średnim ogniu.
Owoce wyławiamy przekładamy do drugiego garnka. Gotujemy około 20 minut pod przykryciem na małym ogniu.





Powstały syrop gotujemy aż zgęstnieje na dużym ogniu.

Po 20 minutach zlewamy sok z owoców do gotującego się syropu, gotujemy około 10 minut po czym dodajemy owoce.

Całość gotujemy około 45 minut lub dłużej, aż zgęstnieje.

Można zrobić test talerzyka : Wkładamy go pół godziny przed rozpoczęciem przygotowywania dżemu do zamrażarki.

Łyżkę ugotowanego dżemu wylewamy na talerzyk, dżem powinien zastygnąć. ( Mój nie przeszedł testu talerzyka, a i tak się udał, nie był mocno płynny, podzieliłam go na dwie części, drugą zagęściłam mąką ziemniaczaną ).

Pasteryzacja dżemu :
Czyste słoiki razem wkładamy do pieca nagrzanego do 100 stopni na pół godziny.

Do gorących słoików przekładamy ugotowany dżem, zakręcamy. Pasteryzujemy w 130 stopniach przez około 60 minut.

Milion Smaków Truskawek - druga edycja


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Durszlak.pl