MENU,

Szukaj na tym blogu

piątek, 17 lipca 2015

chleb żytnio-pszenny na zakwasie, bez drożdży i wyrabiania.

Przepis pochodzi z www.pracowniawypiekow.blogspot.com :) Lekko go zmodyfikowałam, miałam bardzo aktywny zakwas, chleb urósł mi w niecałe 3 godziny.Piekłam ten chleb już wiele razy, nie było takiego przypadku, żeby się nie udał. Jest świetny, gdy nie mam czasu na zagniatanie ciasta lub gdy chce przygotować ciasto i wyjść na jakiś czas z domu. Mało pracy, a efekt powalający.




Na 1 duży bochenek :

400 g mąki pszennej
50 g mąki żytniej razowej
300 g wody
8 łyżek aktywnego zakwasu żytniego
łyżka oliwy
1 łyżeczka soli

Wszystkie składniki mieszamy w misce. 
Formę na chleb smarujemy olejem, posypujemy otrębami, przekładamy do niej ciasto.

Przykrywamy i zostawiamy do wyrośnięcia na 3-6 godzin.


Pieczemy w 210 stopniach około 40 minut.
Wyjmujemy z formy, studzimy na kratce. Ja jeszcze dopiekam swój około 5 minut, aby na dole był bardziej chrupiący :)
Domowe pieczywo na zakwasie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Durszlak.pl